lördag, augusti 19, 2006

Slut på vilandet

Jaha, på måndag var det slut på ledigheten. Slut på semester från jobbet och vilandet från IVF-projekterandet.

När jag i början på juli testade negativt efter vårt första IVF-försök, gick hela kliniken där jag går på semester. De öppnar igen nu på måndag, samma dag som jag slutar min egen semester. Pga detta fick jag en högst ofrivillig paus från barngörandet. Jag hade utan tvivel startat en ny IVF-behandling direkt efter mitt negativa besked. Jag ville inte vila, jag ville göra barn! Tyvärr var det inte upp till mig och jag har snällt fått vänta (som så många andra, jag vet).

Jag har under tiden jagat min läkare som jag vill ska remitera oss till Öresundskliniken, så att vi äntligen kan få göra våra landstingsfinansierade försök. Hon lovade att göra det men jag litar inte på att det är gjort förrän jag har pratat med kliniken. Om något har strulat till sig med den så har vi fyra embryon i frysen som vi kommer att använda i oktober (gick inte att få någon tidigare tid).


Jag hade från början tänkt vänta med att ringa (angående remissen) till på tisdag eller onsdag. Tänkte att de som jobbar där kanske vill hinna starta sina datorer, gå igenom lite och så, innan jag börjar trakassera dem. Det är nog redan alltför många som väntat en hel sommar som kommer att slänga sig på telefonen på måndag morgon.

Nu har jag ändrat mig. Varför ska jag vänta? Jag vill ju veta hur det går för oss nu! Jag vill starta nästa behandling nu och jag vill att det ska bli måndag nu!!

3 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Klart du inte ska vänta? Vi ska stå på oss och kräva vår rätt. Särskilt om det är så att vi misstänker att våra läkare inte gjort vad de ska.


Hoppas att ni redan är remitterade!

Mina sa...

Ja, ibland tar man lite för mycket hänsyn. Jag lovar att ringa imorgon ;-)

Mina sa...

Du har helt rätt! Som du ser så får jag visst fortsätta med att tjata...

Lycka till du också med behandlingen, hoppas att det är er tur denna gång!!