måndag, augusti 21, 2006

Frustration!!!

Tror ni att den var iväg skickad? Nä, självklart var den det inte!
Enligt personen jag talade med i Lund, låg min journal i min läkares fack, sekreteraren som ska skiva den satt visst mest i receptionen och hade inte tid att sköta sitt vanliga jobb. Min läkare som ska skriva på den (efter att remissen är skriven) är mest i Landskrona så det gick inte det att säga när det kunde bli.

Jag blir galen!

Hur får man dessa människor att göra vad de ska? Jag förstår att de säkert har häcken full, men jag då? Jag blev lovad att remissen skulle skickas för 6 veckor sedan men efter det har inget hänt. Är det meningen att jag bara ska strunta i det och låta saker bero? Jag blir ärligt talat totalt knäpp! Jag är så frustrerad så att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Ska jag åka ner till sjukhuset och försöka hitta denna receptionist/sekreterare och leda henne fram till min journal eller vad ska jag göra?

Det är detta som är skit när man tvingas göra en provrörsbefruktning. Alla mediciner och biverkningar kan man leva med men inte denna frustration över att inte över att inte vara herre över sitt eget öde.

Jag frågade vad hon tyckte jag skulle göra och såklart hade hon inget svar på det. Kajgkldajsljaklsdjgolkagloathjiogasgilhgilashg, är vad jag känner just nu!

3 kommentarer:

Solkatten sa...

FAAN vad klantigt och nonchalant! Listan på sjukhuspersonal som borde gå en kurs i empati bara växer och växer.

Ring igen och säg åt dem att sätta fart! Hur svårt kan det vara att skriva en remiss :-I

Tingeling sa...

Nej meeeen vad frustrerande!!! Som om man inte hade nog med grejer att fundera på utan att behöva få huvudbry över att löpande saker funkar, sånt som SKA funka automatiskt liksom. Skiiit.

Mina sa...

Tack!! Ni fick mig och ring upp igen ;-)

KRAM!