onsdag, augusti 16, 2006

Alldeles paff

Igår pratade jag med min mamma i telefon. Hon ville boka in någon slags tillställning i september och jag vara som vanligt föga entusiastisk. Jag försökte slingra mig och svarade att jag inte visste om jag kommer att ha någon lust.
Då sa hon: ”Jag har redan kollat i kalendern att du ska ha mens veckan innan så du kommer säkert att må okey då.”


Jag blev alldeles paff!

Min mamma vet när jag ska ha mens! Inte ens jag har sån koll. Jag vet inte hur det ska tolkas?
Att mitt liv bara handlar om mens eller inte, att detta påverkar min omgivning så att vi till och med planerar kring mina kriser.

Att beskriva sig själv som patetisk är kanske ett starkt ord men det var så jag kände mig efteråt.

2 kommentarer:

Solkatten sa...

Det var ju faktiskt lite gulligt samtidigt. Skönt med en förstående mamma, man är ju onekligen inte på topp när den förbaskade mensen kommer.

Jag skulle ha trillat av stolen i chock om min morsa hade sån koll :o))

Mina sa...

Ja, lite gulligt var det faktiskt
:-)