torsdag, augusti 03, 2006

30 år

I morgon fyller jag trettio.

När jag var liten trodde jag att jag skulle bli en ung mamma med många barn... Så blev det inte riktigt. Att jag skulle vara i denna situation hade jag aldrig kunnat tro. Jag som alltid tyckt att barn är meningen med livet! Jag har många gånger önskat att jag ska sluta vilja så himla mycket men det händer inte. Ibland förundras jag över hur envis man kan vara, man kämpar och kämpar och inget händer. Ändå ger man inte upp! Det är rätt fantastiskt när man tänker på det.

Med inställningen att barn är mitt livs mening kan man undra vad mitt liv har för meningen just nu? Det har jag länge försöker komma underfund med men slutsatsen blir ändå alltid densamma; Vi ska göra allt vi kan för att få barn, hur jobbigt det än kan kännas emellanåt!

Nä, nu ska förberedda in för festen istället för att sitta här och filosofera.

1 kommentar:

Pia sa...

Lite i förskott men ändå: grattis på födelsedagen!