söndag, augusti 06, 2006

Jag läser just nu Jane Greens bok ”Den andra kvinnan”. På baksidan står det att den handlar om en kvinna och hennes relation till sin svärmor. Hur kunde jag va så korkad att jag inte förstod att denna kvinna såklart skulle bli gravid. När jag kom till stycket där hon upptäcker det (fast att hon har använt preventivmedel…) slängde jag boken ifrån mig. Här sätter man sig i lugn och ro med en bok för att skingra tankarna och så möts man av sånt här skit. Jag får väl helt enkelt börja läsa böcker som handlar om krig eller nåt för att slippa ifrån gravida magar.

Jag vet att det bara är en bok men jag blev ändå arg! Det kan kanske bero på att jag lider av PMS och att jag för tillfället bara går omkring och väntar på att mensen ska komma så att jag kan få sörja och sen gå vidare…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag har oxå läst en bok av henne och där var det en tjej som inte blev gravid med sin man. Sen åkte hon till USA, blev ihop med den första hon dejtade och sen kom hon hem till England och var gravid. Och då berättade hon för sina vänner att hennes läkare sagt att det är jättevanligt att man blir gravid när man slappnar av, t.ex. genom att byta man. Jag blev så arg att jag slängde boken (inbunden!) i papperskorgen på bussen utan att läsa klart den!

/Annika, nybliven adoptivmamma

Mina sa...

Jag måste erkänna att jag läst denna också... Den kommentaren har vi alla hört och visst, det kanske inte alltid går att vakta sin tunga men att publicera sådant borde vara förbjudet.

Grattis till din adoption!
Kram!!