fredag, oktober 27, 2006

Ruvardag 3

Jag som trodde jag vara stark och hade lyckats stänga av mina känslor, har nu fått motsatsen bevisad. Sorgen och frustrationen tar ut sin rätt och igår grät jag mig själv till sömns. Jag började faktiskt tycka att det var lite konstigt att jag inte kände vare sig hopp eller förtvivlan. När jag nu tillslut började känna något var det såklart tvivel istället för hopp (min läggning är ju sådan).

Jag trodde på allvar att jag inte brydde mig om hur det skulle gå, men när jag plötsligt förstod att detta försök skulle ha kunnat ta slut redan i onsdags blev jag helt förtvivlad. Jag känner mig fortfarande orolig och ledsen.

Hur som helts, så är jag så glad för era fina kommentarer och lyckoönskningar. De får mig att må bättre och till och en pessimist som jag, börjar hoppas lite…

7 kommentarer:

Solkatten sa...

Det är klart att du är stark, annars skulle du inte orka gå igenom detta! Att känna har ingenting med styrka att göra. Våga hoppas! Än finns det chans att embryot fäster, om det inte redan har gjort det.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Vet du!

Jag fick också en ganska dålig skörd vid mitt äggplock. I slutändan fanns det bara två ägg av bra kvalitet. Två stycken befruktade ägg fick slängas och resten blev inte ens befruktade.

Men det lilla befruktade ägget/embryot som de satte tillbaka i min livmoder sparkar nu runt därinne varje dag.

Säger läkaren att det är ett toppenägg så är det säkert så. De tjänar verkligen ingenting på att ge ut falska förhoppningar!

Jag tänkte i alla fall precis som du och var också ledsen och besviken att det inte blev en bättre skörd, alla andra verkade få 55 toppenägg till frysen... men som sagt det räckte med det lilla ägg jag fick.

Jag håller tummarna stenhårt för dig!!!!

Kramar

Janna sa...

Jag vet hur det känns. Men det verkar som att det alltid finns ett ägg som är bättre än alla andra. Det som kroppen ägnat lite extra energi på. Det som kroppen själv har valt ut.

kram

Karika Pyry sa...

Stort lycka till, hur mår du nu? Jag är på ruvardag 4 idag, och mår "sådär".. Dethär är min 3:dje IVF/icsi.

Astillbe sa...

Hur går det för dig vännen?!

KRAMAR

Tingeling sa...

Hur har du det? Uppdatera, uppdatera!!

Kram.

Janna sa...

Hur mår du Mina? Jag hoppas allt är bra.

kram