tisdag, oktober 10, 2006

Sprutdag 1, sprejdag 18

Då var delmål 1 avklarat!

Vi var på nedreglerningskontroll i morse och allt var som det skulle. Så himla skönt att jag slapp biverkningarna denna gång. Ja, jag vet man ska inte ropa hej… men jag gläds iaf åt att den biten är avklarad och dessutom gick så himla smidig. I kväll börjar jag med sprutorna, en dos på 150 ska jag ta i fem dagar och sen ska jag minska till 100. Förra gången blev jag överstimulerad så det ska vi försöka undvika denna gång. Jag måste ge Öresundskliniken en eloge för deras bemötande. De är så trevliga! Tänk att höra samma frågor dagligen och ändå besvara dem med ett sånt tålamod och på ett sånt trevligt sätt. Jag är jätteglad för att det är hos dem jag genomgår detta jobbiga.

Jag fick svar på alla mina frågor så nu är det bara att köra på. Nästa koll blir på torsdag i nästa vecka och det känns faktiskt riktigt snart. Nu kommer tiden att gå snabbt, det är först efter ET som tiden stannar ;o)

M och jag har faktiskt inte pratat så mycket om detta försök, det känns som vi redan sagt allt man kan säga. Visst nämner vi det emellan åt men det är inte som förra gången när det var de ända vi pratade om. Vi var så entusiastiska och förväntansfulla då. Det är vi inte denna gång, i alla fall inte jag. Barnmorskan på kliniken väckte trots allt ett hopp hos M. Han pratade till och med om hus på vägen hem. I vanliga fall är det jag som vill ha det och han som drömmer om en våning mitt i stan…

Nej, hoppas gör jag inte ännu men jag är heller inte helt övertygad om att det ska misslyckas (som jag har varit under perioder).

4 kommentarer:

Tingeling sa...

Härligt att få ett fint bemötande, det betyder otroligt mycket! Att kämpa mot väderkvarnar när man själv befinner sig i ett emotionellt kaos är inte roligt..

Astillbe sa...

Skönt att allt ser bra ut! Hoppas att det gick bra med sprutorna igår - vilken sort är det du tar den här gången?

Kramar!

Mina sa...

Tack så mkt för ert stöd!
Det känns verkligen jättebra att veta att man inte är ensam i sin kamp utan att det faktiskt finns människor som förstår (att världen inte bara består av sådan typer som jag nämnde i mitt förra inlägg).

Det är Puregon jag tar denna gång. Jag använde det även förra gången och allt gick ju bra då (förutom att jag inte blev gravid såklart:o) så jag hoppas det fungerar denna gången med.

Kram till er alla!!!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Skönt att allt gått bra så här långt!

Jag hoppas verkligen att det fortsätter så!

Kram