torsdag, oktober 19, 2006

Sprutdag 10, sprjedag 27

Lägesrapport

Kl 0930 var det dags för kontroll nr 2. Först ett samtal med doktorn (inte samma som förra gången men samma som jag hade på kontroll två vid förra försöket) Pratglad rund och glad OCH svettig. Förra gången var han också väldigt varm men då var det ju mitt i sommaren…

Trevlig var han i alla fall och jag fick svar på alla mina frågor (jag tänkte skiva ner dem och lägga en länk till dem i bloggen, det kan säkert vara intressant för fler).

Allt ser bara ut, slemhinnan är 8 mm (ska bli minst 10). Jag hade sammanlagt 10 äggblåsor som var i rätt storlek (för tidpunkten, de ska såklart växa till sig mer) och sen hade jag ca 10 stycken som var mindre än 12 mm. Han ville inte säga något om tid för äggplocket eller fortsatt medicinering, det ska blodprovet avgöra och svar på det ska de lämna i eftermiddag. Han kunde dock inte hålla sig utan sa att han trodde att det kanske blir på måndag. VA jag som hade räknat med tisdag! Jag vet att det för vanliga människor inte är så stor skillnad med en dag hit eller dit, men för oss IVF-människor som alltid måste vänta så är det jättemycket. Nu måste de säga att det blir måndag när det ringer, annars kommer jag att blir skitbesviken. Knäppt man fungerar, eller hur!

Jag kommer att ta blodförtunnande denna gång. Läkaren sa att han inte kunde säga att det skulle hjälpa men han kunde inte heller dementera det. Det är ju inte farligt så vi kör på med det.

Barnmorskan var också lika snäll och trevlig som hon brukar vara. Hon påpekade återigen att våra chanser är god och om det inte lyckas så beror det tyvärr kanske bara på att vi inte har turen på vår sida. De har ju faktiskt inte hittat något fel. Suck! Tala om att höja förväntningarna. Jag fortsätter dock med strategin att inte suga åt mig utan istället försöker jag vara fatalist.

Återkommer!

Inga kommentarer: