fredag, oktober 13, 2006

Sprutdag 4, sprejdag 21

Jag tänkte bara rapportera att det inte finns något att rapportera. Biverkningarna lyser med sin frånvaro. Magen är lite i uppror men det beror nog mer på thaimat, godis, chips och läsk, än vad det beror på aktiviteter i äggstockarna. I morgon tar jag min sista dos på 150 (Puregon) på söndag ska jag sänka till 100. Tiden går alltså framåt!

Kvällen har vi spenderat med vårt fantastiska gudbarn och hans föräldrar. Trots (dumt ordval jag vet) att min svägerska är höggravid så hade vi en riktigt mysig em/kväll. De pratade om hur det verkligen vill att vi ska bli gravida och jag kunde helt ärligt bemöta det med att vi vill det med, men om det inte går så går det inte. Då är vi (som min man sa härom kvällen) bara ett steg närmare våra små kinesiskor. Det lät så gulligt att jag övervägde tanken att strunta i IVF:erna och hoppa över till adoption direkt. Den 15/11 ska kommer det att hållas en informationsträff om adoption i Malmö. Jag funderar på att gå dit.


För tillfället är jag optimist. Jag vet att vi kommer få barn, jag vet bara inte hur. Vissa dagar känns det jobbig, idag känns det bara spännande.

2 kommentarer:

Tingeling sa...

Uppdatera, uppdatera - vad händer, hur mår du?? Nyfiken ju!!

Mina sa...

Va, söt du är!