torsdag, oktober 19, 2006

Senare

Ibland går det snabbt! Jag hann precis avsluta mitt förra inlägg när barnmorskan ringde. Hon sa att mina värden var ovanligt höga och att jag nog inte skulle jobba utan gå hem och vila. Jag ska från och med nu vara sjukskriven och jag ska komma in till kliniken imorgon bitti igen. Vi ska ta ett nytt prov och hoppas på att mina hormonvärden inte fortsätter att skena…

Hon undrade hur jag egentligen mådde och jag som nyss mådde prima började såklart känna mig helskum direkt.

Vad betyder nu detta?? Hon trodde fortfarande (sa hon iaf) att uttaget ska ske på måndag, men vad händer om mina värden inte går ner? Kan det hela ställs in? Usch, den tanken har inte ens slagit mig innan.

Så nu sitter jag här, helt paff! Jag skulle ju jobba undan en massa innan min sjukskrivning och nu är jag plötsligt hemma. Vad ska jag göra nu då?!

Ja, just det, jag skulle ju vila….

1 kommentar:

Tingeling sa...

Hmm, märkligt! Vad var det för värden som var för höga då? Berättade sköterskan inte mer? Hur som helst - håller tummarna för er den här gången!! Jättekram!