fredag, januari 05, 2007

Sprutdag 4

Nu har jag börjat på min nya tjänst och det känns jättebra! Det kommer verkligen blir en utmaning, vilket jag gillar. Jag kommer att jobba med nästan uteslutande killar vilket också känns skönt efter att ha varit omgiven av ”tanter” i flera år. Det är kanske tidigt att säga men jag har en känsla av att detta kommer att bli riktigt bra.

Jag har tagit Puregon i 4 dagar och ännu har inte mina vallningar försvunnit. Huvudvärken är som tur borta och i övrigt mår jag bra. Dosen är lägre än förra gången (bara 100 IE/dag) och på måndag ska vi på vår först koll. Jag oroar mig lite över att jag inte känner någonting i magen (men bara lite). Vi ska in nästa fredag igen för ytterligare en koll och jag räknar med att plocket sker om ca en och en halv vecka. Lite jobbigt är det att jag kommer att behöva ljuga på jobbet men jag har bestämt mig att det blir bäst så. Jag kommer att säga att jag ska operera bort en cysta, hoppas att jag inte kommer få för ingående frågor…

Nu är det alltså på G igen och jag tycker det är jättespännande! Denna gång tänker jag gå in för att det ska lyckas (och inte ge upp innan vi ens börjat, såsom jag gjort tidigare).

GOTT NYTT ÅR ALLA! Hoppas att 2007 är året då alla vi som väntar och längtar får vår önskan uppfylld!

3 kommentarer:

Storkenflyger sa...

Härliga tider Mina! Rätt inställning. Det här ska gå bra! Jag är med dig och hejar i cyber.

Grattis till trivseln på nya jobbet. GUD va skönt att slippa barn- och familjetjaffset som kvinnor är experter på att mala om i fikarum.

Carnesir sa...

Nu är det din tur! Jag håller tummarna! Du är så duktig!

Mina sa...

Tack så mycket för ert stöd, ni är så snälla!

Storken, du har så rätt, det ska bli JÄTTESKÖNT att slippa deras kommentarer :-)

Kram på er!