måndag, januari 08, 2007

Sprejdag 7 Koll nr 1

Jag ska höja dosen till 150 IE, vilket jag misstänkte att jag skulle få göra. Läkaren kommenterade egentligen inte så mycket, bara att det här inte var något att oror sig för?! Jag som inte oroat mig innan han sa det började såklart göra det! Jag hade svårt att se något som skulle kunna tyda på tillväxt av några ägg men när M frågade om det fanns några svarade han att det gjorde det. Jag antar att jag bara måste lita på vad han säger. Meningen är ju att vi denna gång ska försöka få en långsam tillväxt istället för en rivstart såsom det har blivit förut.

Jag kände mig stressad av att vara borta från jobbet och ville bara därifrån. Jag fick nästan dra i M för att komma iväg… Inte likt mig men det här med att vara borta från mitt nya jobb och att jag behöver ljuga tär mer på mig än vad jag trodde det skulle göra. Jag är URDÅLIG på sånt och kommer säkert att försäga mig vid något tillfälle.

I dag på lunchen åt jag tillsammans med tre nya kollegor (alla män). Gissa vad det talade om? Jo, om sina barn såklart! De diskuterade huruvida tvååriga Lisa skulle börja åka skidor i år eller inte. Jag trodde jag skulle få krupp! Det här skulle ju vara en barnfri miljö inbillade jag mig! Det visar sig att det på min avdelning just nu är fyra killar som är pappalediga!! Visst, jag tycket det är jättebra men hoppas att de inte vill diskutera blöjor med mig när det kommer tillbaka (om jag inte är gravid då förstås ;-)

Efter att ha höjt dosen ikväll har jag känt lite action i magen! Yes, det har varit efterlängtat :-)!

4 kommentarer:

Amira sa...

Håller tumamrna för er!

Samt att killarna på ditt jobb börjar bete sig som grabbar ska i fortsättningen! :-)
De kanske pratar barn för att de vill prata något de tror tjejer är intresserade av, för att få med dig i gänget kanske, -visa hur mogna och moderna de är?

Nejm allvarligt jag hoppasd et går bra på ditt nya jobb och att killarna hittar tillbaka till mer neutrala ämnen om du visar att du inte tänder direkt på barnpratet!

Filippis sa...

Jag håller tummarna hårt för att det ska gå bra den här gången!!!
Kram till dig

Tingeling sa...

Spännande tider, jag följer med spänning din blogg!

Karika Pyry sa...

Du ska se att du får många fina ägg denna gång! Action i magen är ett bra tecken! :) Håller tummar o tår för er! Kram, lycka till!