söndag, januari 14, 2007

Sprutdag 13

Upp som en sol och ner som en pannkaka…

Efter mitt hurtfriska inlägg igår känner jag plötsligen inte ingen mig själv i hur jag kände då. Just nu känns det igen tungt och som om det är jätte länge tills det blir torsdag (och som en evighet till testdagen).

Det som är absolut jobbigast med denna barnlöshet är den eviga väntan. Efter ett tag blir resultatet inte längre det som är viktigt utan bara att man kommer fram till den dagen då man får veta hur det gick. Man längtar tills man ska börja med sprej, sen sprutor, sen koll ett och två, uttag, insättning, testdag, nästa IVF… Ja, ni ser vad jag menar. Det är så att man håller på att bli tokig!

Visst är väl livet fullt av delmål för alla men fullt så här påfrestande vill jag ändå inte tro att det alltid ska vara. Som det känns nu kommer jag inte hoppa på en ny IVF direkt ifall detta försök inte går som det ska. Tidigare har jag tyckt att det är självklart att man bara ska köra på, men nu förstår jag innebörden av att faktiskt behöva ta en paus och vila upp sig mentalt.

Snälla, snälla, den som bestämmer, låt mig slippa gå igenom detta igen!!

3 kommentarer:

Tingeling sa...

Näe, du har nog rätt. Visst är livet fullt av delmål och ska så vara, MEN den här skiten som vi är tvungna att gå igenom är nog inte en normal del av livet. Så här mycket påfrestande ska människor inte behöva gå igenom, gång på gång.
Fast ok..den dagen vi lyckas så kommer vi väl att tycka att vägen dit var värt det. Eller nåt..

Janna sa...

Visst är det lurigt. Ena dagen kan man känna sej ganska stark och rentav optimistisk och nästa dag kan man helt enkelt inte hitta tillbaka till de positiva tankarna och känner sej helt nedtryckt i skorna. Som om det inte räckte med alla känslor ska man dessutom spä på det hela med en massa hormoner!!!!

Jag hoppas innerligt att den som bestämmer skärper sej!!!!

Anonym sa...

Jag håller tummarna att allt går bra nu på torsdag. Hoppas verkligen att det blir många mogna, fina ägg och att ni slipper genomlida detta fler gånger.

Med det sagt, så kan jag berätta att jag har lite sysselsättning åt dig - som du kan ägna dig åt när du ruvar och inte har något annat att tänka på... En utmaning!

Kolla på min blogg.

Kram!!