tisdag, september 05, 2006

Besviken?

I helgen åt vi middag med ett annat par. De precis som vi, kämpar för att få barn. Innan talade vi ofta tillsammans om vår barnlöshet men nu känns det plötsligt inte längre lika bekvämt… Det finns säkert många anledningar till det, men jag har ännu inte blivit klok på vad det beror på.

Hur som helts, de ska snart ha fest. Innan jag hunnit berätta, att vi ska köra igång med en ny behandling, sa min vän att hon förstod om vi inte ville gå på fest just nu, men att vi var hemskt välkomna en annan gång. VA! Jag fattar verkligen ingenting. Varför skulle inte vi vilja gå på fest?! Ser jag deprimerad ut eller vad? Jag känner mig i alla fall inte så.

Hade hon vetat om behandlingen så borde hon förstå att jag behöver distraheras med något roligt!

Hade hon inte vetat (vilket hon ju inte gjorde) borde hon förstå att jag behöver distraheras och visst det behöver gå på fest!

Tydligen vill hon bara inte att vi ska komma… Det hela känns jättekonstigt, speciellt eftersom vi varit vänner i snart 20 år.

Jag vet inte om jag är besviken eller vad jag är. Jag är nog mest förvånad…

4 kommentarer:

Tingeling sa...

Vad konstigt???!! Kan det vara så att kompisen är orolig för att göra fel saker eller säga fel? Fast om dom själva varit inne i den karusellen så borde dom väl fatta..märkligt. Sade du inget?

Mina sa...

Jag vet inte...

Jag ingenting då, jag blev så himla paff. Men jag ska nog säga till henne hur jag uppfattade det, vid något bra tillfälle...

Tråkigt är det iaf!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Märklig kommentar!

Kanske missriktad omtänksamhet? Man får i alla fall hoppas att hon menade väl.

Camillas lockar sa...

Konstigt. Hon måste menat väl, men så blev det feeeeel! Ja, säg hur du uppfattade det - helt rätt.