lördag, november 04, 2006

Ruvardag 11

Nu är det så mycket som händer att jag i vet vad jag ska fokusera på. Jag antar att det är bra, dagarna fram till testdagen kommer förhoppningsvis inte snigla sig fram. Men denna vecka innehåller kanske lite väl mycket kan man tycka. Jag väntar svar på fyra frågor av större eller mindre betydelse, de flesta av större:

På söndag får vår vi svar på vad som är fel på vår nyinköpta (i våras) fina Volvo. Den låter på ett oroväckande sätt och jag befarar det värsta, ser framför mig hur tusenlapparna flyger iväg.


På måndag ska vi ha ett mycket viktigt och avgörande möte på jobbet. Jag jobbar på reklamavdelningen på ett stort läkemedelsföretag och trivs verkligen med mitt jobb. I ca 11/2 års tid har det spekulerats om en omfattande omorganisation hos oss och nu på måndag ska vi alltså få reda på vad den kommer att innebära. Många oroar sig över sina tjänster…

På fredag får M reda på om han är allergisk mot hundar eller ej, detta är såklart avgörande för om vi kan ta hem den lille eller inte…

På lördag tänker jag göra mitt gravtest. Jag har fått testdatum på söndag men jag vet redan nu att jag inte kommer att kunna hålla mig.

Ja vad ska man säga?! Vad är oddsen för att alla besked är negativa? Om jag bara får välja ett positivt besked kan ni säkert lätt räkna ut vilket det är, men nu får jag inte välja utan får snällt vänta och se…

5 kommentarer:

Astillbe sa...

Så klart att det kommer regna positiva besked över er nästa vecka!!!

Och hundvalpen är ju oemotståndlig...


KRAMAR

Solkatten sa...

Ååååh, vilken sötnos till vovve! Klart att ni inte kunde motstå honom!

Nu håller jag mina tummar för att ni väntar dubbel tillökning i familjen =)

Tingeling sa...

Vad lååång tid att vänta - förstår att du blir aningen stressad.

Håller tummarna för säckvis med glada besked!

Amira sa...

Tummarna för positivt besked just där du väntar det! Simma lungt!

Astillbe sa...

Hur har det gått för dig????

KRam!