tisdag, juni 26, 2007

Fortsatt villrådig

Jag har precis ringt och kollat med den mödravårdcentral som jag helst vill tillhöra om det går att byta men där är det tyvärr stopp. I Lund där jag bor går det inte att byta vårdcentral, däremot kan jag byta barnmorska. Sköterskan jag pratade med lätt uppriktigt ledsen.

Nu har en kompis hört av sig och utan att veta vem jag går till rekommenderat barnmorskan J. Det är ju henne jag går hos ;-) så jag tror jag ska ge henne en chans till. Förhoppningsvis hade hon bara en dålig dag och det kan vi ju alla ha.

Nu är frågan om jag ska avboka tiden jag har på måndag eller inte. Meningen är att vi då ska försöka lyssna på hjärtat igen. Tänk om det inte hörs något! Då kommer jag förmodligen blir tokig av oro igen. Och jag kan ju inte ränna till Ö-K varje gång jag har varit hos MCV.

Nä, jag måste nog avboka det besöket, eller åtminstone ringa och höra hur stor chans hon tror det är att vi kommer att höra något.

2 kommentarer:

Anonym sa...

När jag var på mvc första gången blev jag jättebesviken! Jag trodde att de på något sätt skulle kolla att jag var gravid. Men icke. Däremot fick jag 10 lappar om hur dåligt det är att dricka när man är gravid... Snark tyckte jag.

Så det är nog inte bara din barnmorska som är knäpp och tråkig, utan alla. Hon behöver kanske en till chans för att visa vad hon går för...

Sedan kan jag ju ärligt säga att jag hade lite svårt för min barnmorska hela tiden. Men jag intalade mig att det inte spelar nån roll. Man ska ju bara dit nån gång i månaden, sen får man barnet och sen behöver man inte se henne något mer. Häpp!

Janna sa...

Kan du inte ringa och berätta för henne vad som hände förra gången så att hon förstår problemet? Hon borde ju kunna göra UL om ni inte hör något? Jag förstår för övrigt inte varför hon envisas med att försöka höra hjärtljud om det inte är säkert att man hör något? Det borde ju skrämma upp vem som helst att inte höra något, oavsett hur man har blivit gravid!