onsdag, juni 13, 2007

Äntligen hemma!

Jag känner mig som en bortskämd unge men kan inte tycka annat än att det var hemskt att vara iväg. Fyra flyg på två dagar tycker inte jag känns okey.
Nej borta bra men hemma är absolut bäst.

Idag går jag in i vecka 9 och den lill* kallas nu foster istället för embryo. Det känns jättehäftigt!!

Vad som känns mindre häftigt är att det under vecka 9 – 11 är störst risk för missfall. Usch, jag blir skakis av bara tanken. Tur att jag har semester nästa vecka. Även om jag inte kan påverka hur graviditeten fortlöpor så tänker jag ändå inte ta några risker. Jag tänker ligga på rygg hela veckan, lata mig, äta gott och läsa massa böcker. I ärlighetens namn göra jag det inte bara för den lill* utan jag tror det kommer att göra mig gott att få koppla av lite ;-)

5 kommentarer:

Tingeling sa...

Vecka 9 - otroligt!!
Skönt att du är hemma och kan koncentrera dig på att ta hand om dig själv och den lill*!

Saring sa...

Men du.. När vi gjorde VUL på CURA var deras ord att om man ser en tydlig graviditet med ett pickande hjärta i v 8-9 är det rent statistiskt 95% chans att graviditeten resulterar i en vacker bebis i famnen. 95% chans. Så tänkte jag ofta de där veckorna mellan VUL och v 12. Jag tänkte att "om proffsen på CURA säger så, måste det vara sant". Nittiofem procents chans. Det är mycket det.
GRATTIS!!! Du skall bli mamma!

Kram

Janna sa...

Ja precis så sa dom till oss också! Det där första UL:et är alltså väldigt avgörande.

kram

Dagboken sa...

Jag har hört samma sak och dessutom så sa mikn läkare idag att risken minskar för varje dag som går! det kommer att gå bra!!

Mina sa...

Det är sant, 95 % ÄR faktiskt mycket! Jag ska tänka på det nästa gång jag börjar grubbla :-)

TACK!