torsdag, juni 07, 2007

Dagens i-landsproblem

I kväll ska vi iväg på en tio-kamp med middag och på måndag åker jag till Frankrike på en affärsresa i två dagar.

Hur kul som helts egentligen men jag vill verkligen inte!

Jag vill vara hemma. Jag vill inte vara ute och flänga och fara. Jag kommer att vara urtrött och jag vet att jag kommer att behöva hitta på någon lögn över varför jag inte dricker.

På båda tripper kommer min blivande chef vara med och hon är inte lite nyfiken av sig. Hon har redan varit på mig och frågat om vi inte ska ha barn snart?! Jag har verkligen ingen lust att anförtro mig till henne och absolut inte nu inför en ev. nyanställning.

Usch vad det är "synd" om mig…

Minnesanteckning: mår illa från och till, mest efter att jag har ätit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En liten vit lögn.....
*käkar penicillin mot en lokal infektion typ infekterat myggbett nu när det e varmt och som sitter på insidan av låret så det absolut inte går att visa ;) eller mot halsfluss för att du troligen smittar din man hela tiden men att det inte bryter ut på dig. Du mår lite illa av tabletterna för det e en stark sort som heter Ery-max (biverkningar : magknip, illamående)

Anonym sa...

Eller säg att du är alkis och är inne i ett 12-stegsprogram. Lite hårt kankse, men om hon frågar om du ska ha barn så säger du "När jag är nykter".
Inte jättebra, men hon slutar hon fråga.

Anonym sa...

Det skulle vara ett "nog" i sista meningen.