måndag, juni 25, 2007

Byte av MVC

Varför kan man inte få välja vilken MVC man vill gå till?!

Jag vill byta eftersom det jag tillhör just nu ligger åt helt fel håll. Jag kommer få massor motion men antagligen också stressa halv ihjäl mig för att försöka hinna tillbaka till jobbet så snabbt som möjligt.

Det ligger ett på vägen till mitt jobb men jag tillhör tydligen inte det upptagningsområdet. Det gör en liten by som ligger en mil ifrån min stad. Logiskt eller hur…

Andra anledningen till att jag vill byta är för att jag inte vill gå tillbaka till knäpp-barnmorskan. Om jag bara byter barnmorska kommer jag antagligen springa på henne hela tiden och det känns inte så lustigt.

Ja, ja, hur som helst så är jag oerhört glad att jag får möjligheten att gå till en barnmorska överhuvudtaget.

Jag ska sluta klaga bums!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej du SKA säga till! Detta är en väldigt, väldigt speciell tid för dig och du ska känna dig okej med allt! Inte känna att nått är tvunget, det är fel. Man ska minnas sin barnmorska med glädje inte tycka hon är jobbig.

Anna

Anonym sa...

Jag vill minnas att man har rätt att byta barnmorska. Jag hade en jättedålig barnmorska under hela grav, och det är jättetråkigt. Jag ångrar att jag inte bytte från början. Det är viktigt att ha förtroende för sin barnmorska.
Pernilla

Anonym sa...

Du kan ju alltid ringa till det stället som ligger bättre till och förklara läget, DU har rätt till att slippa knasiga barnmorskor när du är gravid

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag tror visst att man får välja vart man vill gå?

Åtminstonde är det så här i Stockholm att man går till den MVC som passar en bäst. Men det kanske varierar i olika landsting?

Annars tycker jag absolut att du ska byta barnmorska inom huset i alla fall. Att du träffar på den andra ibland ska du inte bry dig om. Hon kanske är jättebra för andra, men just för dig är hon inte rätt.