måndag, juli 02, 2007

Ett litet hjärta som slår

Idag har jag hört det lilla hjärtat slå!
När barnmorskan hittade det utbrast hon; - Det här är det bästa ljudet i världen! Jag kunde inte svara utan låg bara där och log.

Jag börjar sakta men säkert tro att det här sant. Inte tillräckligt för att jag ska börja planera barnvagnsinköp eller ens i fantasin inreda en barnkammare. Men trots att jag saknar alla traditionella tecken på graviditet börjar det sakta gå upp för mig att vi faktiskt ska bli föräldrar.

Vi ska få ett barn och bilda en familj!

3 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Åhh vad underbart att läsa!

Jag håller med din barnmorska!!!!

Känns det lite bättre med barnmorskan nu också?

Mina sa...

Jodå, det gör det. Kanske för att vi denna gång hörde något eller kanske för att hon inte var lika stressad. Helst hade jag träffat henne varje dag för att försäkra mig om att allt fortfarande är ok.
Men nu får jag hålla mig till slutet av augusti. PINA!

Oroade du dig också hela tiden?

Kram!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag oroade mig verkligen _hela_ tiden. Och jag trodde inte, på fullt allvar, att det skulle bli någon levande bebis förrän han faktiskt låg där.

Kan du inte få gå någon extra gång och lyssna på hjärtat?

Jag fick komma in så ofta jag ville för en snabblyssning.