fredag, juli 06, 2007

Jag är visst aldrig nöjd.

Jag börjar undra om det är något fel på mig. Jag har äntligen uppnått min dröm om att bli gravid och ändå är jag inte nöjd.

För några veckor sen var jag knäckt över att jag inte kräktes och mådde illa hela tiden, såsom alla andra gravid gör.

Nu är jag knäckt över min mage. Den är alldeles för liten. Alla andra ser ju nästan höggravida ut i vecka 12, förutom jag då förstås. Jag ser bara lite fet ut.

En julafton när jag var liten satt jag med armarna i kors i en stor hög med presenter och talade fräck om för mina föräldrar: - Jag är inte nöjd!

Vilken unge! Nä, smisk är vad jag skulle behöva, både då och nu…

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skärpning hörru! ;-) Min mage syntes inte förrän in vecka 17... Sådeså, den kommer!

Anonym sa...

Att vara nöjd är något du kan påverka själv. Till skillnad från att bli gravid. Det är bara att sätta igång!

/Karin

Anna sa...

Att det syns på "alla andra" beror på att de har noll magmuskler och mest bara fett ;-)
Vecka 12 syntes ingenting på mig, i vecka 18 fattade inte mina arbetskamrater att jag var gravid förrän jag sa det.

Det kommer, jag lovar!

Du vill ha bekräftelse på att något händer och att allt är förändrat, det är inte konstigt att du inte är "nöjd". En graviditet är ju inte målet, en graviditet är vägen.

Kram

Anonym sa...

Ett antal människor är gravida i min omgivning, 2 av 3 syntes det knappt något på innan v 20, knappt ens svullna överhuvudtaget.

Men jag förstår hur du tänker.

Anonym sa...

Du njut att du inte har mage än...jag vet att det är svårt...det var likadant när jag väntade A...min mage kom i v 20 ungefär ...så var du lugn den kommer...MEN jag vet precis hur du tänker..man vill ju ha den mage man så hett längtat efter

Anonym sa...

Jag såg småfet ut till v 26, DÅ small det till och folk fattade att jag var gravid. Men att det skulle synas i v12?
Ta det lugnt, det kommer!

Fröken Isakson sa...

Jag är i vecka 21 och det syns fortfarande knappt något :). Det kommer ska du se.