måndag, maj 14, 2007

Kan det verkligen vara sant?!

I söndags morse, en vecka innan utsatt testdag, fick jag för mig att testa.
Jag vet inte varför jag gjorde det. Jag hade inte planerat att tjuvtesta men tänkte plötsligt att det inte spelade någon roll om det visade negativt, det kunde ju lika gärna bero på att det var för tidigt.

Men det visade inte negativt, det visade ett plus!!! Jag testade med ett digitalt test. Det som jag blivit tillsagd att inte göra eftersom där inte finns någon plats för tolkningar, om det nu skulle vara negativt. Nu var det som sagt inte det och därför gick det inte att tolka på annat sätt än att jag är gravid!

Jag hann inte titta på det i mer än en hundradels sekund innan jag fattade vad det stod. Jag rusade ut från toaletten (skrikande)! M som låg och sov höll på att få hjärtslag ;-)

Jag kan bara inte fatta att det är sant. När ska jag vakna och upptäcka att det bara är en dröm?

Vi frågar varandra om och om igen om det verkligen kan vara sant, och konstaterar båda lyckliga att det är det :-)


Ps: Detta inlägg trodde jag aldrig att jag skulle få skriva...

23 kommentarer:

Storkenflyger sa...

Fantastiskt. Grattis lyckliga du!

Anonym sa...

Grattis!

Anonym sa...

Blir otrolgit glad av att läsa detta! :-)

Anonym sa...

Men Gud! Vad roligt!!!!! Åh, vad roligt, grattis, grattis!!
/Pernilla

Tingeling sa...

Nej men vad är det jag läser?!???

Hoppar ju upp i taket! Tappade nästan känseln i armen när jag läste inlägget!! Du är SÅ värd det här gumman! Så supersuper glad för din skull, vet inte vad jag ska skriva ens!!

Men GRATTIS!!! GRATTIS och GRATTIS igen!!
och så en egofråga: Hur mår du/hur har du mått/symptom/känningar?
*vill analysera ihjäl mig snart*

Anonym sa...

åh herre jesus. helt otroligt!!!! följer din blogg lite och hade på känn att det kunde gå denna gång. för mig funkade det med det sämsta embryot jag någonsin fått tillbaka. alltså en liten kämpe. så är det väl för ditt embryo också. eller kan det vara embryon... josefin

Janna sa...

Grattis Grattis!!!! Vad underbart!! Jag tror inte heller att det är sant! Det har varit en sån evig torka med alla minus så man började tro att IVF var en bluff!

Anonym sa...

Wow. Grattis. Jätte stort grattis faktiskt. Vad glad jag blev för er!!!

Anonym sa...

GRATTIS
Såvida äggmognadssprutan är ute ur kroppen så kan det inte vara annat än sant :)
Vilken dag efter ET var det du testade??

amie

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

ÅHHH!!!!!!!!

GRATTIS!!!

Gud vad underbart!

Det är ju helt otroligt!!!!

Saring sa...

Stort och INNERLIGT grattis och hurra! Underbart..

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!

Anonym sa...

Stort varmt grattis! Detta ger mig hopp! Grattis och hurra! Helt fantastiskt! Stor kram!!

Solkatten sa...

Jaaaa!!! GRATTIS :-D

Filippis sa...

Åhhh, GRATTIS!!!!!!

Kapybaran sa...

blir alltid lika tårögt lycklig när någon lyckas -stort varmt GRATTIS!!!

Jag är själv i v36 med tvillingar efter IVF -vet hur det känns.

Håller tumme för att allt går som en dans!
GRATTIS igen!

(hittade hit från kattmammans blogg)

Anna sa...

Får fullt med rysprickar på armarna! Ååååååååå Mina!!!!! Det var det bästa jag har hört på evigheter!!!!

KRAM och lycka!

Mina sa...

Tack så jättemycket för era gratulationer! Jag blir själv alldeles tårögd när jag läser vad ni skrivit. TACK!

Amie, jag testade på dag 11, 12, 13 osv... Ägglossningssprutan vad det första jag tänkte på när jag plusat men har kollat med Ö-K och den kan inte längre göra något utslag.

Tingeling, jag ska uppdatera med symtomen. Nu håller jag tummarna för dig (och lite för mig själv för att det ska fortsätta att gå bra).

STOR KRAM TILL ALLA!

Anna-Bell sa...

STORT GRATTIS!!!Så underbart att höra. Jag har själv fått en liten son genom IVF så jag vet hur underbart det är när man fattar att det äntligen gått vägen!
GRATTIS GATTIS och GRATTIS igen!
Anna-Bell

Anonym sa...

Kommer inte riktigt ihåg hur jag hittade hit och har hoppat in lite sporadiskt i några veckor. Har inte känt att jag haft nån vettig kommentar att säga men måste gratulera till glädjebeskedet!
Jag blir alldeles tårögd och väldigt glad för din skull. Hoppas allt går bra!

Anonym sa...

Så härligt! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

Linda sa...

Jättegrattis!!

Astillbe sa...

Åh så härligt vännen!!!! Detta är en av de underbaraste känslorna i hela världen - trots att man ändå blir orolig och förvirrad!!!

Jättestort grattis!!!

Massor med kramar!