tisdag, maj 15, 2007

Glädje/Oro

Nu har jag testat fyra gånger och tror fortfarande inte att det är sant. Det måste vara något fel på testet.

Jag som har jobbat stenhårt på att intala mig själv att jag aldrig kommer att bli gravid kan liksom inte ändra den tanken.

Nu måste jag istället jobba stenhårt på att tro på det och att inte oror mig för hur det ska gå. Det tog tyvärr inte många minuter innan jag började göra det.

Jag måste skärpa mig! Oavsett vad som händer har jag iaf lyckats bli gravid och det är så fantastiskt att jag saknar ord.

Jag har till och med fått BF-datum och det känns helt sjukt! Jag kan inte fatta att vi ska få vara med om detta.

I och med att vi redan startat adoptionsprocessen så har jag varit helt inställd på att vi aldrig skulle få möjligheten att ta hand om ett spädbarn, amma, föda osv. Nu känner jag mig helt ställd. Ska jag få vara med om allt detta?!

Det här kommer att ta tid att smälta…

Efterlysta symptom ;-)

- Spända bröst (kan lika gärna bero på Progesteronet som jag tar som injektioner)
- Menskänsla i mellan åt och ibland ilningar strax under naveln.
- Efter att jag testat känner jag mig trött, hängig och lite illamående (säkert bara inbillning eftersom jag läst att man kan känna så)
- Torr i munnen (?)
- Huvudvärk (kan bero på Trombylen)
- För övrig helt som vanligt

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Grattis:)
Har du haft trombyl vid tidigare IVF-försök??
Jag har spanat lite på detta med Trombyl och har sett att många som får det i samband med IVF lyckas bättre. Skulle vara intressant att läsa en studie om det men har inte hittat någon.
Lycka till

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Som jag alltid skriver. Man måste inte vara positiv hela tiden och tro att det måste gå bra. Med dina tankar påverkar du inte förloppet på något sätt!!!

Men som du skriver. Oavsett vad som händer så vet du nu att du kan bli gravid!!!!

Och de allra flesta graviditeter resulterar faktiskt i ett friskt barn, försök att komma ihåg det när de dystra tankarna kommer.

Ni behöver ju inte avsluta adoptionsprocessen riktigt, riktigt ännu heller. Inga papper är ju skickade så något barn blir inte lidande.

Och du, jag tror nog att symptomen du känner är på riktigt. I och med att hormonhalten är tillräckligt hög för att du ska få positivt på ett test är den också tillräckligt hög för att du ska känna av den!

Till sist, får man fråga vilket BF-datum du har? Du ligger så otroligt i synk med mig (fast för ett år sedan)

Kram

Salvia sa...

WOW!

Det här har jag ju missat!

GRATTIS!

Tingeling sa...

Älskar att läsa dina inlägg nu, det känns så otroligt hoppfullt och underbart att du lyckats!

GRATTIS massor igen!
P.S. Gratulationer finns också i min blogg! :) KRAM!

Anonym sa...

Såg från tingelings sida att du plussat. Det känns alltid så skönt när en "ivf-tjej" plussar. Det är verkligen speciellt. Kul att du ger hopp till oss andra!

Mina sa...

Anonym,

Jag har som sagt gjort fyra IVF:er men bara tagit Trombyl vid försök nr två och fyra. Jag fick sån huvudvärk så att jag inte ville ta dem vid nr tre. Kanske var det de som hjälpte tillslut? Jag har inte heller hittat någon studie, utan läste en artikel på Aftonbladet om att de kunde hjälpa. Jag tycker att du ska ta dem. De kan iaf inte vara farliga (säger min doktor).

Kattmamman,

Du har helt rätt, men jag blir så arg på mig själv att jag inte kan slappna av. Det är ju detta jag har drömt om så länge...

Vad gäller adoptionen så tänker vi inte hoppa av men kanske inte heller pusha på processen.

BF är beräknat till 23/1 :-)
Vilket datum hade du?

Tack Salvia :-)

Och tack Tingeling! Som sagt jag håller min tummar hårt knäppta för din skull!!

Kram!

Mina sa...

Mariachi, kan jag så kan alla!!

:-)

Anna sa...

Försök att bara vara, om det nu är möjligt. Var gravid i varje dag, det var åtminstone min strategi.
Och just ja, jag tänkte också att varenda människa jag möter faktiskt också har varit ett litet embryo i vecka fem. En tröstande tanke!

KRAM

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag hade BF 22/1 så det är ju otroligt lika. Du kan läsa bakåt i min blogg om du vill jämföra :-)

Fast Lillkatten kom redan 5/1.

Tänk vilken tid du har framför dig nu!!! Och jag hoppas att du ska få må mycket bättre än vad jag gjorde så att du får njuta!

Anonym sa...

Stort grattis Mina! Vad roligt!!

Kram!

Yogamamma sa...

Hittade hit via kattmamman. Och jag vill bara säga STORT, STORT GRATTIS OCH LYCKA TILL!!!!

Anonym sa...

Grattis, vad roligt.
Lycka till.

Anna-Bell sa...

Åh så roligt!!Många många grattis till dig!!Kram från Anna-Bell

Anonym sa...

wow grattis!!

Unknown sa...

Jag har varit bortrest nu en vecka och läste det här när jag kom hem.

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! Verkligen roligt :-)

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

Nu har det gått en tid sedan inlägget och jag är hopplöst nyfiken på vad som har hänt på dessa sex dagar!

Carnesir sa...

Grattis! Du är sååååååå värd det!