tisdag, maj 29, 2007

Denna väntan

En vecka kvar till ultraljudet och jag förstår inte hur jag ska stå ut med denna väntan.
Som tur är har jag jättemycket att göra på jobbet och helgen är också fullbokad.
Jag har tagit semester på måndag och tisdag nästa vecka. Kanske korkat eftersom jag förmodligen kommer klättra på vägarna hela måndagen. Å andra sidan hade jag antagligen inte fått något vettigt gjort på jobbet ändå.

I söndags slutade jag med mina sprutor och sen dess är varje toalettbesök en rysare. Jag är livrädd för att jag ska börja blöda. Hoppas, hoppas, hoppas att det inte händer.

Igår kväll upptäckte jag att min mage var enorm. Skit tänkte jag, är det så här jag kommer att se ut?! Jag insåg ganska snabbt att anledningen till förändringen snarare hade med luft i magen att göra än att någonting därinne växer, men oavsett så insåg jag plötsligt att det faktiskt finns en chans att jag ska få ha en så där stor, rund och fin mage.

Gud så underbart det ska bli!!!

2 kommentarer:

Astillbe sa...

Hehe, jag minns i julas när JAG ansåg att jag hade fått en jättemage (de tenderar att svullna upp mkt i början) - ingen annan såg det! :-D

Nu sitter jag här med en mage som hotar att spricka - och självklart kommer du att ha precis samma fina mage i höst som jag har nu!

Själv hade jag i princip inga gravsymptom och har mått väldigt bra hela tiden.

Kramar

Mina sa...

Jag hoppas också att det blir så för mig med.

Skönt att höra att det kan vara ok att må bra också ;-) Jag har nämligen en konstig föreställning om att man måste må skit genom hela graviditeten.

KRAM!