torsdag, november 01, 2007

Ursäkta älskade bebis!

Förlåt att jag var arg på dig men jag kunde ju inte veta att du vilade inför ett gympapass som skulle vara i nästan ett dygn ;-)

I natt har h*n hållit mig vaken av ett himla håll igång och det tackar jag för :-).

Jag är gärna vaken på nätterna bara jag vet att liten lever.

Men jag lovar, nästa gång det är stilla så länge ska jag drick iskall saft och hjälper inte det ska jag till och med ringa BB.

Jag är bli bara så trött på mig själv när jag ständigt oroar mig, men som jag ser av era kommentarer är jag visst inte ensam. Det är faktiskt en tröst och gör så att det känns mera tillåtet.

Imorgon är det dags för besök hos BM. Då får vi se om liten har växt och vad som händer med min sjukskrivning.

Chefen och mellanchefen var här på lunch i veckan, de bjöd mer eller mindre in sig själva. Jag blev inte klok på deras besök?! Kanske skulle de kolla om jag verkligen var sjuk? Innan de gick klämde chefen fram att det var bra om jag kunde jobba åtminstone en timme om dagen men att jag absoluuuuut inte fick känna någon press…

Jag kände bara ett stort obehag när de gått och lusten att komma tillbaka gick från noll till minus.

Ps: Detta är chefen som mer eller mindre lovat mig en fortsatt anställning och som också lovade mig att jag absolut inte skulle bli särbehandlad för att jag var gravid. Men som när vi väl var framme vid kontraktskrivning istället förlängde mitt vikariatet med x antal månader.

7 kommentarer:

Anna sa...

Ring din MVC så fort du är orolig, jag blev jätteorolig när bebis inte rört sig och då fick jag komma dit och höra hjärtljuden. Min BM var superbra och sa att det var absolut inga problem att ringa om det skedde igen, hon fixade in mig mellan några besök. Man ska absolut inte gå och oroa sig, dock är ju vatten ett bra knep samt att ta ett rejält grepp och "skaka" om magen.

Anonym sa...

Dum chef

Anonym sa...

vad roligt att du är gravid, saknar den tiden, fast det är ju mycket mysigare att ha bebisen i sin famn :)

Anonym sa...

Vilken dålig chef! Bu för honom!
Pernilla

Karika Pyry sa...

Hej gumman!! Grattis till din graviditet! Har inte följt din blogg sedan jag avslutade min egen som LillaSparven.. Men nu har jag återkommit hit till bloggens värld och upptäcker att du är gravid! Stort grattis!!

Tudorienne sa...

Hm, angående jobbet. Ett muntligt löfte är också bindande. Om de vill att du ska jobba en timme par dag så får de väl fixa så att du kan jobba hemifrån?

Dagboken sa...

Hur gick det hos BM?