onsdag, oktober 31, 2007

Dumma bebis!

Hela dagen igår höll h*n mig på halstret och vägrade röra på sig. Jag brukar känna rörelser på morgonen, något smått mitt på dagen och sen igen vid 8-9 tiden på kvällen. Men igår var det helt stilla. Tusen tankar hann gå igenom huvudet och vid 23-tiden hade jag redan konstaterat att det var kört…

Jag läste någonstans att om man inte känner fosterrörelse på länge ska man dricka tre glas iskallt vatten och sätta en väckarklocka på högsta volym mot magen. Det vägrade jag göra, lätt ju som värsta tortyren.

Vid 01-tiden kom första sparken följt av x antal knuffar. Pust! Äntligen kunde jag somna med ett leende på läpparna.

3 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Äsch, du torterar inte din bebis.

Tusen gånger bättre att du kollar att den mår bra, än att något är fel.

Om du ringer till BB för att du inte känner några rörelser kommer du att bli uppmanad att dricka iskallt vatten. (I alla fall blev jag det)

Anonym sa...

Iskallt vatten körde jag många gånger....

Jag bollade till magen åxå många gånger....

Jag ser det som att jag var en omtänksam mamam som ville kolla att mitt pyre mådde bra.

...jag gör likadant nu på min envisa tös...går in när hon har sommnat och pillar lite, klämmer och känner ;)


så kör du med iskallt vatten och andra tips och tricks om du blir lite orolig en annan gång

Anna sa...

Iskall saft är ännu bättre. Sockret ger även bäbben en sockerkick. När jag låg inlagd på BB (för tillväxthämning i slutet av graviditeten) och de körde CTG på mig och gärna ville få Lilla My att sparka (den gången sov hon gott i magen efter en helomvändning under natten, men det visste ju inte vi)hämtade barnmorskan ett stort glas iskall saft åt mig.

Och, som du vet, hellre en koll för mycket än en för lite. Mitt i allt tjorv det blev med tillväxthämningen så var det underbart skönt att de inpråntade i mig: SÅ FORT NÅGONTING INTE KÄNNS SOM VANLIGT I MAGEN SÅ RINGER DU.

Och det gäller dig också. Ingen kommer att skratta åt dig.

Kram
Anna
PS Lägg inte ner bloggen är du snäll, jag vill gärna fortsätta läsa här!