onsdag, oktober 10, 2007

Sjukskriven

Som ni märker är jag just nu urdålig på att uppdatera bloggen. Har helt enkelt inte haft någon lust att skriva. Jag ska försöka ändra på det, kan inte längre skylla på tidsbrist i alla fall. Jag har nämligen blivit sjukskriven på heltid i en månad framöver pga. sammandragningar.

Jag är nog inte som andra… När jag inte kände något av graviditeten höll jag på att förgås av oro. Nu när det händer något som faktiskt inte är så bra, då är jag inte ett dugg orolig. Alla hanterar vi visst saker olika.

Sammandragningarna har jag haft sen vecka 20 (det var efter vecka 20 saker började hända, magen började växa, jag började ana lite småsparkar och äntligen kände jag mig lite gravid…). Så jag blev inte orolig utan bara glad. Efter det har de ökat i frekvens och intensitet. Förra veckan hade jag kanske 20 stycken under några timmar och började under om allt verkligen stod rätt till?! I måndag var jag hos läkaren som sjukskrev mig och ordinerade vila och utevistelse.

Klagar gör jag inte! Måste erkänna att jag känner mig rätt nöjd med tillvaron. Men lite förvånad är jag över att från ena dagen till den andra skifta från stressande IT-supporter till att plötsligt ha blivit hemmafru…

4 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Skönt att höra av dig!

Och gör inga hemmafrusysslor nu utan ta det bara lugnt. Det är inte klokt vad mycket skit det finns att se på TV, på dagarna t.ex.

Ribbolita sa...

Härligt att ha dig tillbaka och att få höra att allt är bra. Blev lite orolig att något hande hänt eftersomd et var så länge sen du skrev.

Ta hand om dig nu! Inget mer stressande, utan gör som Kattmamman säger och slappa mycket framför tv:n

Anna sa...

Jag tror att vi som fått vänta länge kan behöva extra mycket tid att bara vara och verkligen landa i att vara gravid. Det ÄR skönt att få bara vara och klappa magen. Och känna att allting verkligen är annorlunda.

Mina sa...

Ja, nu kan jag äntligen se på Glamour igen :-). Började titta när jag var sexton, tur att jag inte missat något. Fortfarande samma intrig mellan Ridge, Logan och Doc…
Så nu ligger jag här, käkar godis och klappar mig på magen och stortrivs!