tisdag, september 11, 2007

Kallelse till familjerättsenheten

Ni som har läst här ett tag kommer kanske ihåg att jag kontaktade vår kommun för en hemutredning i januari/februari i år. Igår kom kallelsen till första mötet, 9 månader senare! De är ju för f-n inte kloka. Hade de inte varit för graviditeten hade jag varit ett nervvrak vid det här laget. Har för mig att jag läst någonstans att de har 2-3 månader på sig att starta en utredning…

Som tur är kommer vår plats nu att gå till någon annan som åtminstone kommer att få en lite kortare väntetid.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Pinsamt av familjerättsenheten! För oss tog det inte ens en månad innan vi fick komma på infomöte!

Dagboken sa...

Ja, en sån väntan kan få vem som helst att bli deprimerad...

Står ni i adoptionskö hos nån organisation och ska ni stå kvar nu?

Mina sa...

Ja, jag tycker att det helt sjukt långa köer, men vår kommun är visst känd för det. Tydligen är det många som adopterar i vår stad (vilket i och för sig är kul...)

Vi är medlemmar hos Ffia och betalade i januari avgift för ett år, så vi kommer väl att vara kvar där till januari nästa år. Jag tror däremot inte att vi kommer att förlänga medlemskapet, inte som det känns nu iaf.

Tingeling sa...

Hej! Min blogg har flyttat till den här adressen:

http://www.tingelingstankar.blogspot.com/

välkommen in!

Barnets mamma sa...

Det är ju inte klokt!!

Ribbolita sa...

Var är du - vad händer - vad tänker du just nu? När kommer du tillbaka? Har läst din blogg och saknar dina inlägg. Det är så mycket jasg känner igen mig i. Särskilt nu, när det fantastiska som jag inte kan förstå och inte ta till mig har hänt. Att jag är gravid.

Dagboken sa...

Undrar oxå vart du tagit vägen? Vad händer nu? Hur mår du?

Mina sa...

Va gulliga ni är, blir så smickrad att jag såklart måste börja skiva igen :-)

KRAM!