torsdag, augusti 09, 2007

Smickrad och irriterad!

Sen i januari (när jag tvingades byta jobb) har jag vantrist med mitt arbete. Under rådande omständigheter har det inte varit läge att byta. Innan jag blev gravid tänkte jag att det är något jag får ta tag i när IVF:erna är ”överstökade”. Efter lyckobeskedet bestämde jag mig för att stå ut fram tills föräldraledigheten börjar.

Så häromdagen blev jag kontaktad av x (stor attraktiv arbetsgivare) och de behöver mig omgående! Det ”tråkiga” jobb som jag utför är det visst inte många som kan och de har sökt i över ett år efter någon.

Jag kunde inte säga hur det låg till på telefon utan var tvungen att höra mer om tjänsten, därför bokade jag ett lunchmöte idag.

Jag vill ha jobbet! Min lön hade höjts avsevärt och så som arbetsplatsen beskrevs verkar stämningen bra, arbetsuppgifterna intressanta osv. Plus att jag hade kommit ifrån mitt nuvarande jobb.

Men jag var tvungen att säga som det var; jag kommer att gå på föräldraledighet till årsskiftet och har två månaders uppsägning… Inte någon idealsituation för en ny anställning precis.

Så jag är måttligt hoppfull. De ska höra av sig men jag förstår såklart att det inte ser så ljust ut.

Jag är smickrad över att de hörde av sig men sjukt irriterad över tidpunkten!!

5 kommentarer:

Anna sa...

Förstår att det är smickrande att bli tillfrågad, du får leva på det om det inte blir något.

Anonym sa...

VAd glad jag blev för dig, även om du inte kommer får jobbet, så är det väldig smickrande att blir "head-hunted".

Hoppas allt är bra med graviditetsoron, att du har lyckats med att jobba med dig själv för att kunna njuta mer av graviditeten?

Jag har länkat till dig på min blogg, hoppas det är OK?

Mina sa...

Tack Södertäljebo, det ska jag :-)

Nina, GRATTIS! För det är väl dej jag har haft lite kontakt med innan? Jätteroligt att du är gravid och att ni ska få en flicka!Det är helt ok att du länkar till mig. Jag "snodde" din baby ticker, kunde inte låta bli eftersom den var så söt.

KRAM!

Ps: jag länkar till dig också.

Anonym sa...

Åh grattis....det är så himla roligt att få den där uppskattningen stt ngn ringer för att man är just den som desöker....

Tidpunkten var ju kass i detta fall, men det är ju deras problem och inte ditt ;)
Jag känner ett par stycken som faktiskt bytt jobb så som du skulle kunna göra nu och vem vet din nuvarande arbetsgivare kankse slääpper dig lite tidigare.

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

En bra arbetsgivare ger dig jobbet ändå. Det är ju trots allt en begränsad tid du kommer att vara borta, medan din kompetens kommer att finnas kvar.

Så får du inte jobbet är det knappast ett företaf du vill jobba på ändå?

Jag håller tummarna!