måndag, augusti 13, 2007

Lugnare

Jag känner mig ganska lugn för tillfället. Det är tydligen detta alla menar med att mellanperioden är den bästa tiden. Man mår bra helt enkelt och det gäller visst inte bara det fysiska utan även psykiska.

Magen har börjat växa lite. Idag fick jag för första gången frågan om det är något på gång, av en kille som pekade på min mage. Jag blev barnsligt glad :-)!

Om mindre än två veckor ska vi på det STORA ultraljudet. Gud vad jag längtar! Jag har bestämt mig för att inte måla fan på väggen och oroa mig allt för mycket inför undersökningen. Istället försöker jag njuta av graviditeten och för tillfället går faktiskt ganska bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi gjorde det stora ultraljudet förra veckan (där vi också fick veta att det blir en liten flicka). Det är helt otrolig hur stor skillnaden är i vad man ser på bilden. Vi såg pupillorna och läppar och massor med andra saker. Benbisen vinkade också....jag börja alltid gråta under ultraljud för det är så STOR och mäktig.

Vad trevlig att läsa att du har blivit lite lungnare nu.

Unknown sa...

Det är så roligt att läsa att det går bra för dig/er :). Förstår oron som poppar upp som ni har kämpat.

Lycka till. Jag följer er gärna ett tag till :).