torsdag, april 05, 2007

Akupunktur eller inte…

Nu har jag förmodligen tagit fel beslut. Usch vad jag känner mig kluven. Jag hade tid i veckan hos en akupunktör. Jag gick inte ditt. Hela den dan var jag arg som ett bi. Dels rent allmänt och dels för att jag tycker det är helt sjukt att vi ska behöva betala tusentals kronor för att få barn medan andra knappt behöver anstränga sig.

Jag som har svårt att få barn går jämt runt med ett dåligt samvete över att jag inte gör tillräckligt mycket för att det ska fungera. Jag slappnar inte av tillräckligt, jag äter inte tillräckligt sunt, jag dricker vin, jag röker (så lite jag kan) jag motionerar för lite, jag lever med andra ord som de flesta andra men jag har liksom inte riktigt rätt till det. Blir det inga barn känns det som om jag får skylla mig själv.


Det inte är så att någon säger det till mig (tack och lov) det är bara mitt eget samvete som hela tiden gnager.

Min ilska över orättvisan gick iaf ut över akupunktören och jag ”straffade” henne genom att inte gå dit. Nu får jag leva med. Blir det inget barn denna gången heller kommer jag säkert plåga mig själv med tanken att det kanske blivit annorlunda bara jag hade gått ditt…

Grrrrrrr, dumma jobbiga liv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas bara du slipper en straffavgift för det får jag om jag inte meddelar att jag inte ska till akupunktören... :-)

Det där dåliga samvetet slits vi alla med.

Men när jag mår dåligt över att jag inte gör tillräckligt mycket (glömmer mina folsyretabletter till exempel) så tänker jag på alla de barn som blir till utan att någon anstränger sig ett enda dugg och då känns det genast mycket bättre. Jag gör ju det jag kan. Och det gör du med.

Stor kram och glad påsk!

Anonym sa...

Åååh jag är inte ensam!! Hittade till dig idag och känner igen mig precis i det du säger.
Jag längtar ihjäl mig, och trots pergotime så händer inget.

Det känns också som att jag stressar för mycket, äter slarvig and so on.

Så du är inte ensam.
Hur länge har ni försökt?

Kika gärna in till mig på bebisnoja.blogg.se