torsdag, februari 01, 2007

Dag 13

Nu är det JOBBIGT! Bara några dagar tills jag ska testa och jag känner fortfarande ingenting. Tyvärr säger det mig ingenting efter som min kropp inte är så lätt att tyda. Ibland får jag ont i magen långt innan jag ska få mens, ibland känner jag ingenting förrän jag har fått den…

Jag hinner inte skiva i bloggen eftersom jag jobbar hela tiden. I går kom jag hem kl 22.00 och då var jag såklart för trött. Visst är det skönt att inte ha tid att tänka, men även om jag inte tänker några konkreta tankar så finns den där gnagande oroskänslan där hela tiden.

Toalettbesöken börjar bli en plåga. Granskningen av toapappret är i full gång och jag är hela tiden livrädd för vad jag ska upptäcka.

Igår såg jag kanske något åt det rosa håller, men idag är jag igen osäker på vad jag egentligen såg. Vilken plåga detta är!!

Den enda trösten är att jag snart vet. Oavsett vad resultat blir, känns det bättre att veta. Jag har försökt intala mig själv att njuta och låsas att jag är gravid, jag skulle ju kunna vara det, men nu fungerar inte det längre. Jag vill veta NU!

Jag har inte köpt något gravtest ännu. Jag vet att det är löjligt men jag tycker det känns ur-pinsamt. Jag inbillar mig att damen i kassan sitter där och tänker: - Och du tror du är gravid lilla gumman, ha, det är du säkert inte! Precis om hon tänker något om mig överhuvudtaget…

Hur som helst så drar jag mig för att gå och köpa ett.

9 kommentarer:

Tingeling sa...

åh, den där tiden. Det är en sån otrolig plåga.
Tack och lov att den snart är över.
Hoppas, hoppas, hoppas på ett positivt resultat!!

Solkatten sa...

De där sista dagarna är en pärs, så det kanske är tur att du jobbbar så mycket. Fortsätter hålla tummarna för att mensen håller sig lååångt borta och för att det blir ett PLUS nu!

Storkenflyger sa...

Jag håller också mina tummar så de vitnar.

Känner igen det där med gravtestet, att man tänker att apotekaren bryr sig. Ha ha. Knäppt.

Måste fråga en annan progesteron vagitor-fråga. När jag tog progesteron sa min gyn att läkemedlet sköt upp mensen. Jag trodde inte man kunde få mens så länge man tog vagitorerna. Själv tog jag i 18 dar och testade neg dag 18. Då slutade jag med proggarna och fick mens 1,5 dygn efter stoppet. Ursäkta rörig fråga men det jag undrar är: kan man få mens under det att man tar progesteron?


HÄRDA ut. Snart får du veta. Åh, tänk om det är ett plus. Hoppas till tusen!

Mina sa...

Tack alla för ert stöd! Ni är så snälla!!

Storken,

Jo, min läkare sa samma sak och det stämde under vårt första försök, jag testade negativt på dag 18 (tror jag) slutade med vaggisarna och fick mens på kvällen.

Nu sist däremot hann jag inte testa. Jag fick mens trots vaggisar på dag 14...

Hoppas mitt svar hjälper dig!

KRAM ALLA!

Dagboken sa...

Hoppas hoppas du får ett plus snart! När ska du testa?

Janna sa...

Jag har börjat avsky toapapper med rosa/rött mönster i.... Oavsett tid i månaden får jag en halv hjärtattack varje gång jag ser dom där röda fläckarna på pappret. Jag finns förstås här också med mina tummar!!

kram

Solkatten sa...

Hoppas att mensen fortfarande håller sig på långt avstånd. Tänker på dig och håller tummarna hårt.

Anonym sa...

Tänker på dig och håller tummarna stenhårt! Kramar från Fjällsippan

Anonym sa...

Även jag håller tummarna hårt hårt hårt.

Hoppas verkligen att du får ditt efterlängtade plus!

Kram!