torsdag, januari 24, 2008

Ännu ett (oönskat) besök hos BM

Blodtrycket var lite högt och jag hade spår av äggvita i urinen. Detta i samband med minskade fosterrörelser, fick min BM att skicka iväg mig till spec. mödravården för en extra koll.

Hon verkade inte speciellt orolig och jag var det inte heller men vi kom båda fram till att det var lika bra att jag åkte dit. Allt som får tiden att gå gör mig glad så för min del får de gärna lägga in mig bara någonting händer…

Väl där var såklart mitt blodtryck normal och hjärtljuden på bebisen precis som de ska. Läkaren och sjuksköterskan skakade lite på huvudet åt mitt besök men var ändå jättetrevliga. Det verkade som om de tyckte att barnmorskan överreagerat lite som skickat ditt mig.

Vi gjorde ett nytt ultraljud som också visade att allt var som det skulle (tillräckligt med fostervatten osv) och efter det gjordes en hinnsvepning.

Jag har nu läst allt jag hittat på nätet om detta nya spännande ord ;-) och har funnit att åsikterna om hur det känns och om effekten av det går isär. Många tycker att det gör fruktansvärt ont, medan andra inte tycker att det är så farligt. För vissa har det fått igång förlossningen (vilket är syftet med det), för andra har inget hänt.

Jag tycket inte att det gjorde ont men det var väl inte skönt direkt. Och om det kommer att hjälpa mig att påskynda förloppet vet jag ännu inte men man kan ju alltid hoppas!

Än så länge känns allt som vanligt…

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan väl inte skada om jag skriver "lycka till" en gång till, eller?

LYCKA TILL!!!!!!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Vad händer nu då????

Uppdatering varje dag TACK! ;-)

Anonym sa...

Oj vad det här är spännande!! Kikar in nästan varje dag nu för att se om något hänt. Och ändå känner jag dig inte.. men jag måste bara veta ;)

Lycka till nu och hoppas att du inte behöver vänta för länge!

kram Anna